loading...
تعاریفی از چهارسوی هنرهای رزمی
صبح البرز بازدید : 18 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 نظرات (0)
حامدرحیمی پنجکی 

 

 

فرقی نمی کند که شما یک مبارز آماتور باشید یا کسی هستید که دوست دارید خود را برای بدترین شرایط آماده کنید، اصول آموزشی وجود دارند که می توانند به هر رزمی کاری کمک کنند. شما باید همه چیز را از بهترین تمرین های آموزشی، دانستن اینکه خوردن چه غذاهایی برای شما مفید است و همچنین انواع مختلف هنرهای رزمی را یاد بگیرید. در ادامه این مقاله از سایت حامدرحیمی پنجکی  تلاش خواهیم کرد تا به شما یاد دهیم که چگونه خود را برای مبارزه آماده کنید.


تعهد به یک برنامه تمرینی دقیق

مبارزان حرفه ای ماهها قبل از رفتن به مسابقات تمرین می کنند. مبارزان آماتور نیز باید سعی کنند که این کار را انجام دهند تا نه تنها با این کار به حداکثر شرایط فیزیکی خود برسند بلکه تکنیک های پایه را نیز یاد بگیرند. سه حوزه بحرانی که تمرکز تمرینات را بر روی خود دارند عبارتنداز: آمادگی قلبی عروقی، قدرت هسته ای و توده عضلانی.

-    انجام تمرینات کاردیو:  
این نیروی حیاتی مبارزه با تهدید است: مبارزان نه تنها باید از استقامت بالایی برخوردار باشند بلکه باید بتوانند قادر به یک انفجار سریع در یک لحظه کلیدی در مبارزه باشند. برای شبیه سازی نیازهای فیزیکی مبارزه تمرینات بین دوره ای انجام دهید. این نشان داده شده است که یک راه سریع و موثر برای تنظیم قلب شما است.


-    تمرینات اصلی را انجام دهید:
یک مبارزه قدرت زیادی را از هسته تولید می کند که در کل بدن حرکت کرده و بصورت یکپارچه عمل می کند. سعی کنید تمریناتی انجام دهید که بیشتر گروه های عضلانی را درگیر کند.


-    وزنه برداری
وزنه برداری به مبارزان کمک می کند عضلات و قدرت را برای بهبود قدرت حمله خود بکار ببرند. قفسه سینه، شانه ها و بازوها برای سبک های مبارزه ای مانند بوکس اهمیت فوق العاده ای دارند.


خوردن غذاهایی که عضله را توسعه می دهند

علاوه بر تماشای مصرف ویتامین ها، مواد معدنی ها، الکترولیت ها و آب بر روی پروتئین های سالم بر روی ساختن انبوه تمرکز کنید


یاد بگیرید چگونه یک مشت پرتاب کنید

با یک مشت پایه شروع کرده و سعی کنید که با هر دو دست تمرین کنید. هنگامیکه تکنیک مشت زنی اولیه را بکار می گیرید سعی کنید روش های پیشرفته زیر را انجام دهید:
Jabbing: jab  یک مشت کوتاه است که معمولا با دست ضعیف تر زده می شود و کمک می کند که حریف تان را دور از خود نگه دارید. برای به حداکثر رساندن اثربخشی jab، بوکسورهای حرفه ای قبل از زدن مشت به حریف مچ دست خود را می چرخانند.

هوک: این نوع ضربه را می توان به سر و بدن حریف زد. اغلب این ضربه را با مشت ترکیب کرده و می زنند.
 


یادگیری ترکیب مبارزات

درست مانند شطرنج حرکات فردی به تنهایی بی فایده هستند، با این حال می توانند یک فرد را از کار بیاندازند. شما نه تنها باید یاد بگیرید که حرکات را با هم ترکیب کنید بلکه باید نحوه مقابله با آنها را نیز بدانید تا در صورتی که حریف تان این کار را کرد بتوانید با آنها مقابله کنید.


یاد بگیرید چگونه مشت بزنید

اگر بوکس کار می کنید مسدود کردن را بیاموزید، این کار با جذب ضربه دستکش هایتان به جای بدنتان انجام انجام می شود.


پیدا کردن یک حریف تمرینی خوب

داشتن یک حریف تمرینی به شما کمک خواهد کرد تا در دنیای واقعی نیز برای مبارزه آماده باشید. بر روی سرعت واکنش خود کار کنید و هماهنگی دست و چشم را افزایش دهید. بهتر است که حریف تمرینی تان از شما زرنگ تر و بهتر باشد تا بتواند کامل شما را به چالش بکشد.


ایجاد یک نگرش برنده

ما اغلب تعجب می کنیم که چگونه ورزشکاران حرفه ای با آموزش های گسترده و سال ها تجربه می توانند در طول بازی بسیار بد باشند. پاسخ ساده این است که آمادگی ذهنی به اندازه آمادگی فیزیکی مهم است. می توانید هنگام تمرین به موسیقی گوش دهید، درد را به عنوان یک پله برای رسیدن به موفقیت تحمل کرده و آستانه آن را بالا ببرید و همچنین خود را به عنوان برنده یک مسابقه بزرگ تصور کنید. اینکار به شما انگیزه زیادی می دهد که با اشتیاق پیش رفته و نگرش برنده را داشته باشید.


نکات مهم

-    سخت تمرین کنید اما یک روال تمرینی ساده داشته باشید.
-    همیشه قبل از مبارزه حمام کنید تا وزن خود را کم کرده و همچنین چابکی داشته باشید.
-    همیشه پیش از شروع تمرینات حرکات کششی انجام دهید. مفاصل ترک خورده و ربات های پاره شده در طول مبارزه شما را ناکار خواهند کرد.
-    اگر حریف تان به مراتب بزرگتر از شما است سعی کنید به زانوی ضربه بزنید تا نتواند بر روی پاهایش بایستد.


هشدار

-    برای تشویق اطرافیان دعوا نکنید. اگر در خیابان شروع به مبارزه کنید ممکن است حریفتان مسلح باشد و آسیب جدی به شما بزند.
-    مراقب باشید تا کسی به طور جدی آسیب نبیند، ازجمله خودتان. به صدای بدن تان گوش دهید، اگر خسته شده اید از ادامه آن دست بردارید.
-    اگر فکر می کنید صدمه دیده اید مبارزه را ادامه ندهید.  اگرچه در آن لحظه بدن تان به خاطر آدرنالین زیادی که ترشح شده است ممکن است درد را بطور جدی احساس نکنید.
-    بهترین کار در درگیری های خیابانی این است که تا می توانید از آنها اجتناب کرده و از منطقه خطر دور شوید و فورا به پلیس زنگ بزنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
توضیحات اختصاری در باب رزم و هنرهای رزمی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 94
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 217
  • بازدید کلی : 2,309