loading...
تعاریفی از چهارسوی هنرهای رزمی
صبح البرز بازدید : 20 جمعه 03 اردیبهشت 1400 نظرات (0)


 در بعضی از افسانه ها از شاهکارهایی گفته می شودکه باانجام تمرینات سخت وطاقت فرساقابل اجرا وامکان پذیراست وبعضی از آنهارا صرفا میتوان مافوق تصور وسحرآمیز پنداشت

در زمانهای گذشته،بعضی ازاساتید که بینشخاصی در کونگ فودست یافتند،به علت اینکه نخواستند ویا نتوانستند دانش خویش رابه نسل دیگری انتقال دهند،آن اسرارراباخودبه گور بردند وبنا به افسانه هایی که خودشان به جاگذاشتند امکان برسی کردن حقیقی یاغیرحقیقی بودن آن نبوده وهیچ کس نمی تواند با اطمینان کامل بگویدآیا این اعمال واقعی هست یاخیر،امامی توان گفت باپیروی ازاصول درست وصحیح وتحت نظریک استاد صا لح پس از سالها تمرین وممارست به قدرت جسمانی ومعنوی دست پیداه کرده وایمان به پروردگار جهان طول این مسیر راکوتاهترکرده وشخص را به نتایج فوق العاده وعرفانی هدایت می کند

فنون جابجا کنندگی استخوانها،یکی از فنون عجیب وواقعی می باشد بنا به اسناد تاریخی کونگ فو پیدایش این فنون توسط ماموران مخفی سلسله مینگ ابداع شده وماموران مخفی علاوه بردانش کونگ فو می بایستی برای رهایی از بند دشمن این فنون را تعلیم می دیدند تا در موقع مناسب از آن بهره گرفته وخود را نجات دهند. یک مامور مخفی را درحین انجام وظیفه دستگیر کردند ودست وی را ازپشت بسته وسروته از درخت آویزان کردندمامور توانست با استفاده از فنون جابجا کنندگی مفصل استخوان کتف ،کتف خویش را بر محور خود بگرداندو دستهایش را که به هم بسته بودند به بسمت جلوی بدن بیاورد وبا دندانهایش گره طناب را بازکند وسرانجام با دستهایش طناب بسته شده به پاهایش را باز کندو خود رانجات دهد.مهارت در این فن نیاز به سالها تمرین داشته و تمرینات بایستی درسن هفت سالگی آغازشودزمانیکه بدن هنوز نرم وقابل انعطاف می باشد.

فنون دیگری که قابل توصیف بوده اما باپیروی از روش درست میتوان آموخت،شمشیرزنی باچشمان بسته میباشد،ابتدا شمشیرزن بایستی دریک اتاق  تاریک تمرین و مبارزه کند. این روش باعث تقویت حس جنگی جنگجوشده وموجب می شودجنگجو حتی با چشمهای بسته قادر به جنگیدن باشد،درمیدانهای نبرد وقتی جنگجو،بینایی خویش را به هر طریقی ازدست می داد،توان مبارزه کردن را نداشت وبه سرعت کشته می شد.بنابراین فنون مبارزه با چشمهای بسته این قدرت را به جنگجوداده که در صورت آسیب پذیری بینایی خویش،بتواندبه مبارزه ادامه داده وبر حریف خویش غالب آید.در ژاپن،شمشیر زنی تااواخرنیمه دوم قرن نوزدهم یک روش زندگی بوده است واین ادعا وجود داشته که یک استاد سامورایی می تواندحریف راازپشت سر حس کندبدون اینکه کوچک  ترین صدائی بشنود یا او را ببیند. این حس فقط از پیروی راه درست وانجام تمرینات درمدت طولانی حاصل می گردد. یکی از جالب ترین قسمت در هنرهای رزمی،شکستن اجسام سخت است،برای شکستن اجسام سخت ابتداد باید فردبایستی تمرینات محکم سازی نقاط ضربه زننده رابکندو بتواند انرژی((چی))که در سرتاسر بدن جریان داردراکنترل کرده وبه قسمت ضربه زننده منتقل کند وبا تمرکز فکر وحواس ضربه را به نقطه ثقل شیء مورد نظرفرود آورد.در چین،این فنون بعنوان ((دست آهنین))شناخته شده است. ابتداد هنرجو بایستی بافروکردن دست خویش،یاکوبیدن کف دست دریک سطل بزرگ پر ازشن خشک تمرین کندبعدازمدتی باشن مرطوب تمرین کندوبه تدریج ازموادسخت تر مثل برنج(غلات) ،براده آهن،ساچمه ریزه وسنگ ریزه وامثال آن استفاده کند،درنتیجه انجام این تمرینات،موجب نفوذ زیادوقدرت دست شده و دستهای شخص درمقابل درد غیر حساس می شود.این فنون بایستی تحت نظر یک استاد ماهرتمرین شودوگرنه می تواند خطرناک باشد ومنجر به یک جفت دست زشت ،پینه خورده وبد شکل شود    

قدرت((دست آهنین))جالب توجه وتماشایی است واستادان این فنون،هنر خویش رابانمایش دادن اثبات  می کنند.یکی ازنمایشات آنها بدین گونه است که استادی،ده آجرراروی هم گذاشته وبازدن یک ضربه تمام آنهارااز وسط خرد می کند ویا حتی می تواند((انرژی چی))را برای شکستن یک یا چند آجر مورد نظرانتقال دهدبدون اینکه به آجرهای بالایی ویا پایین کوچکترین آسیبی واردشود. البته خبره شدندراین هنر مستلزم سالیان طولانی تمرین صحیح است.

تکنیکهای دست از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.یک مبارزکونگ فوهیچ گاه از انرژی فیزیکی برای زدن ضربه استفاده نمی کند بلکه از(( انرژی چی ))بعنوان یک قدرت ویرانگرو غالب بهره می گیرد. برای تقویت وایجاد((انرژی چی))در کونگ فو،خاموش کردن شمع از جمله فنونی است که رهرو کونگ فو بایستی در آن مهارت پیدا کندابتدا،رهروبایستی درجلوی شمع ایستاده وبه طرف شعله مشت پرتاب کند،ودرفاصله یک اینچی آن متوقف سازدپس از انجام تمرینات متوالی،رهرو موفق به خاموش کردن آن خواهد شد وبایستی به تدریج فاصله رابا شمع زیاد کند تا حدی که می گویند استادی در فاصله بیست فوت،بوسیله ضربه مشت شمع روشن راخاموش کند. واین عمل هیچ توضیحی نداردجز انتقال(( ا نرژی چی)) به سمت شمع.

فنون((مشت-چاه))شبیه خاموش کردن شمع بامشت است،رهرو در بالای یک چاه ایستاده وبه سمت داخل آب چاه مشت پرتاب می کند.ابتدا این عمل هیچ تغییری در سطل آب ایجاد نمی کند بعد از تمرینات طولانی در این فن ،موج هایی در سطل آب ظاهرمیشود،ایجاد این امواج توسط ((انرژی  چی)) درونی شخص امکان پذیر است.((یک انگشت ذن))نیز از این جمله فنون است.در((معبد آسمان))در چین،بوسیله اشاره یک انگشت بطرف ناقوس معبد،صدای آن بر می خیزدواین عمل فقط توسط اساتیدپیر وسالخورده که به نیروی چی خویش تسلط دارند صورت می گیرد.

قدرت نهائی تکنیک دست منجر به لمس مرگ که به عناوین دیگری چون((دست لرزان)) ،((دست زندگی ومرگ))یا((پنج تند کف دست))می باشد

بر طبق افسانه های موجود،استادی که در فنون لمس مرگ خبره است می تواندبا لمس کردن حریف،لرزشی در بدن وی بوجود آورد که قادر به کشتن اوست که هم می توان بصورت آنی ویا درزمانی که استاد نیت کندمرگ واقع می شود،حتی می توان زمان مرگ،بیشتر از دوسال طول بکشد.البته این افسانه ها غیر قابل باور هستندوپندار مردمان عامی ودور ازواقعیت هستند.

دررابطه با افسانه فوق،درمجلات هنگ کنگ شایعه ای در موردنحوه مرگ بروس لی به چاپ رسیدوعنوان بدین صورت بوده است مرگ بروسلی توسط نیروهای مرموز کونگ فو،چون بروسلی اسرار زیادی را در مورد کونگ فوی خفیه،فاش کرده است.البه هیچ کس به این شایعه بی اساس اهمیت ندادچون تحقیقات نشان می دادکه مرگ بروس علت طبیعی داشته ونظریه ((سحر کونگ فو))مردود اعلام شد.

یک فرقه پر قدرت در هنگ کنگ،به نام فرقه سان کونگSunKung،به معنای((قدرت خدایان))  وجود داردوآنها مدعی هستندکه از فنون پنج تندر کف دست آگاهی دارندویکی از اسرار خفیه آنها می باشد.

پیروان فرقه سان کونگ اعتقاد دارندکه بوسیله خدایان باستانی چین به خلسه می روند ومدعی هستند درجریان این خلسه ، روئین تن وآسیب ناپذیر میشوند وآتش وضریان شمشیرو چاقو بر بدن آنهاموثرنیست. دریک روزنامه هنک کنگی خبر دستگیری یکی از اعضای فرقه سان کونگ که هنرش رابه نوعی به تماشای عمومی گذاشته بودچاپ شد.فرد مورد نظر درحالت خلسه فرو رفته وحرکات جالب وغیر قابل تصوراجرارمی کرده و((قدرت کونگ فو))را نمایش گذاشته بود،فرد مورد نظر روی یک طناب که سی فوت ازبالای زمی نفاصله داشت،حرکات کونگ فوانجام می داد،ده نفر پلیس موفق شدندتااورا به زمین بیاورندوبعد ازاینکه اورادستگیر کردندبه بیارستان بردند تااز نظر روانی معاینه شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
توضیحات اختصاری در باب رزم و هنرهای رزمی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 94
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 347
  • بازدید سال : 523
  • بازدید کلی : 2,615